Projekt własny.


Ze względu na kiepski wybór płaszczy postanowiłam sama sobie uszyć coś co spełni moje oczekiwania. Początkowo szukałam gotowych wykrojów, niestety z marnym skutkiem, większość modeli płaszczy zimowych jest w rozmiarach oversize co nie specjalnie przypadło mi do gustu. Jak zwykle wskoczyłam na głęboką wodę i wykrój tworzyłam sama metodą prób i błędów podpatrując jak taliowane są moje płaszcze/ żakiety, czy tez sięgałam na blogi koleżanek po fachu ; ) 
 Jako że płaszcz ma być jesienno zimowy do uszycia użyłam dość grubej wełny którą zdekatyzowałam podwójnie (pranie w temp. 40 C oraz użyłam żelazka ze stacją parową stosując ustawienia przeznaczone do prasowania wełny) żeby mieć pewność że przy pierwszym praniu zachowa swój rozmiar . Na długość  3m x 150 skurczyło się ok. 15cm wzdłuż i wszerz , więc nie najgorzej. 







Dodaj napis